おたんじょうび おめでとう。*

*titeln är enkel Japanska för "Grattis på födelsedagen"


Jag var med min värdpappa och tittade på Sakura igår !
jag har tagit minst 200 bilder, haha, han skrattade åt mig till slut.
Men jag älskar verkligen den här platsen, det är som att hoppa headfirst in i en asiatisk, gammal saga, jag trodde inte att sådana platser existerade, ännu mindre så nära samhället.
Men, tyvärr är jag ingen profotograf, så jag kunde inte ens i närheten fånga den på bild.
Hit gick också dagens joggingtur, och efter att ha släpat mig fyra km fram och tillbaka klockan nio på morgonen så är jag rätt stolt får jag säga.


Här är en handgjord, gigantisk memory-sak, där alla som jobbat på att bygga upp parkens namn är inristade med gammal, Japansk skrift. ~


Jag gillar Sakura very much です ~

Sedan fyllde ju min värdbror 20 år också, därav titeln.
Han fick Japanskt persikogodis som han älskar - tack mamma för att du skickade det - och en teckning av mig, jag målade av hans favoritband som han har ALLA CDs och hela köret av.

Maat, mamma, titta på rätten till vänster om tårtan, det är limekyckling, jag fick en kulinarisk kick och hjälpte till med maten !

Födelsedagsbarnet, Akahira-san och Joonas(utbytesstudent från Finland, det är han som försåg Yosuke med den snygga hatten ~ )

Om två dagar börjar jag i skolan !!

Andrea;
Svar på din fråga ^^
Jag pluggade Japanska på gymnasiet i ett halvår, och genom att titta på filmer/lyssna på musik på Japanska så lärde jag mig lite också, och nu när jag har grunderna så går det undan, eftersom det är överallt omkring mig.
Over and Out ! ~

Kommentarer
Postat av: Sakura

Shit va nice! hoppas det går bra i skolan!

Jätte fina blommor :)

2010-04-04 @ 11:01:28
URL: http://tokyoblue.blogg.se/
Postat av: Max :D

Jag tyckte att några av bilderna såg proffsiga ut ju! :D

Du kan inte förstå min avundsjuka just nu, när vi åker till japan så MÅSTE du visa mig runt! :'3



Jag kommer komma hem till dig för att kolla igenom alla bilderna bara så du vet :D



Hoppas det går bra i skolan nu också ^_^

kramis <3

2010-04-04 @ 11:32:59
Postat av: Evve

åh va fint! .

Hoppas allting går bra för dig i skolan också :3

2010-04-04 @ 14:43:35
URL: http://niemals.blogg.se/
Postat av: Himawari

wooooooooooow! Någon gång MÅSTE du ta med mig dit!! _ <3



Jag hade sååååå velat vara med på den festmåltiden!! __ jag dör!! det ser så gott ut!!! D': det får du laga til mig när du kommer hem <3 (hälsa grattis från mig)



Är det UVERworld som han gillar så mkt? (:om det är det så förstår jag honom verkligen och skulle du kunna sno några av hans skivor och skicka till mig? 8')



Yaaay! Ganbatte!! :'D <3



(btw så har du skrivit 'Jag var med din värdpappa och tittade på Sakura igår !', antar att du menar din, och borde därför skriva min xvärdpappa xP, hoho, peeeetig jag känner mig xP)

2010-04-04 @ 14:55:11
Postat av: Bajskorven Linni 8D

JAG. SKA. MOTHAFUKKING. DIT.



Okej, på denna bilden såg din bror lite gladare ut :3



* håller med Himawari på peeeetig-punkten >8D *

2010-04-04 @ 20:59:12
Postat av: Sara

verkar asnice ju! :D trevligt för dig att ha ltie finskt sällskap också xD



haha blev lite för road av att du skrev din värdpappa xD

2010-04-05 @ 00:54:10
URL: http://marshmallowfluffet.blogspot.com/
Postat av: Nana

Grattis till din värdbror!



Och vad Sakurablommorna verkar vackra! ÅH JAG ÖNSKAR JAG KAN KOMMAA TILL DIG<3

2010-04-13 @ 18:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0