It's the morning of your very first day ..

Yupyup, igår var min första dag i skolan !
Det började i panik "VAR DET VERKLIGEN HÄR JAG SKULLE AV TÅGET ?!?!?!?!?!?"
och slutade i ett "Vi ses i övermorgoooon !!" efter tre timmars karaoke !
Jag har hållt tal inför hela skolan, lärare har varit så otroligt snälla att jag tror att jag måste ha gått fel, det kan inte vara en skola jag är i - eleverna vinkar och ropar "Herråå" lite då och då, och de blir lika glada varje gång jag kunde svara med japanska.
Mit tal gick bra, och det var inte förrän skolan var slut för dagen som jag började oroa mig lite .. Hur skulle jag ta mig hem ?
Jag hade övningsåkt till skolan med min värdfamilj, men aldrig FRÅN, hmm.
Men då kom ett par elever med samma färg på sin rosett som jag ( med andra ord samma årskurs ) till min undsättning.
Vi hade pratat lite på bussen på morgonen, och de presenterade sig igen, och visade mig till rätt buss, eftersom de som av en händelse åker samma tåg och buss som jag varje dag !
efter bussäventyret så frågade de om jag var ledig, eller om jag ville gå på karaoke med dem, vilket som sagt resulterade i tre timmars sjungande inklämda i ett litet karaokebås nära tågstationen, haha ~
Här är mitt klassrum !
Lägg märket till hur otroligt snygga axlar man får i min skoluniform ..
Det här scenariot gjorde mig väldigt lycklig .. ♥
Det syns inte så bra på bild, men husen här är målade i klara färger som gult, rosa, rött, ljusblått, och ett enstaka vitt sticker upp lite här och var.
Detta matchas med tak i färgerna grålila, grönt, blått och rött.
Haha, folket som bor omkring min skola verkar tycka om Villa Villerkulla-stuket. ~
Over and out ! ~

Kommentarer
Postat av: Sakura

nej va nice, höll du talet på japanska?

2010-04-07 @ 07:54:29
URL: http://tokyoblue.blogg.se/
Postat av: Himawari

åååh <33 _ jag vill se mer bilder!! ta bilder på skolan, människorna, lärarna... jaa, ta bild på aaaaaaaaallt och visa!! I DEMAND YOU ! >8D hihihiihihii fuuuuu ~ x) <3



PAX PÅ DET GULA HUSET MED GRÖNT TAK! 8) där kommer jag sitta och spionera på dig 8) Mohahahahahah ~ ! Das stalkerklubb moves to Japan!

2010-04-07 @ 08:09:23
Postat av: Anonym

Åh, vad härligt roligt Olivia! Sitter här och ler åt dina äventyr! Hej heja! -syrran

2010-04-07 @ 10:28:53
Postat av: ouiii

awww sounds awwwesome.. jaa håller med Himawari mer bildeeer!^^ :DD



hahhah vilket funky gult hus! me like!XDD

2010-04-07 @ 11:15:16
Postat av: Bajskorven Linni 8D

.. .. varför höll du ett tal ? xD Jag hoppas verkligen inte du tog i med ditt HEJHÅÅÅ x3<3

2010-04-07 @ 20:55:34
Postat av: Anonym

Superhäftigt modigt Olivia att hålla tal på skolan i Japanland. Det känns också lungt för mig, mamsen, att det går så bra för dig. puss puss

2010-04-07 @ 21:26:45
Postat av: Womeo

Aaaaah! School Uniform looks awesome! Haha, your bro' misses you. Show em' you can sing their little foreign hearts out!

2010-04-08 @ 01:19:29
Postat av: Max ^_^

OMG jag vill också nuuu ;_;

Direkt efter gymnasiet SKA jag dit :o

2010-04-08 @ 11:54:44
Postat av: rain's fru

jag gillar inte kommentera bloggar....men du är så awesome så jag måste kommentera!

Är det inte störande när läraren skriver på den gröna tavlan och manb ara hör kritan "kcch kcch"? Tänk om det kommer ngt spöke och låser in er och bara....D: för bort er till en öde ö och så....

Usch, nej jag skoja, VAD NAJS ALLT SER UT! Du är bäst!! n_n

2010-04-08 @ 12:00:38
Postat av: ullis

Va fin du är i uniform!! :-)

2010-04-13 @ 15:36:40
Postat av: nana

Din uniform är typ assnygg, du är grymt söt, jag vill gå i japansk skola och jag saknar dig.<3



JAG VILL SE MIN TÄLTTRÖJA! ;_;<3

2010-04-13 @ 18:16:33
Postat av: mizue

seihuku kawaii♥

2010-04-16 @ 20:52:51
URL: http://yaplog.jp/sweeed_japaaan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0