Mah ..

Jag vet att jag lovade er en mer detaljerad blogg om cosplayeventet, men nu skall jag iväg på kaiten-sushi ( rullbandssushi ) ! ( Är ni supernyfikna så finns det bilder på min bdb, och på  --> www.mianju.deviantart.com )
Idag har jag varit på Japans motsvarighet till Ullared - IGEN, för min värdfamilj ville handla ett x antal grejer, så jag passade på att hitta mig lite sunscreen eftersom det börjar bli soligt här, och min värdmamma låter mig inte gå ut om jag inte smörjer in mig med minst spf 40, och problemet är att den GLITTRAR, så jag ser ut som wannabe Edward Cullen, och att gå omkring och glittra i skolan är inget jag är särskilt pepp på, haha.
Och sedan, seeeeedan åkte vi till min favoritbutik hittills i hela japan.
De har inredningsprylar, brevpapper/pennor, gosedjur, dekorationssaker, skor, kläder och ALLT i den stilen jag gillar, naturligt, gulligt, färgglatt, mjuka färger, spets och hårda kanter i en härlig mix, och de spelar massor med jättesöta music-box-remixer på kända låtar, disney-låtar etc, så man blir bara helt lycklig och lugn när man kommer in dit, man behöver inget handla, man blir så glad av att bara gå där och andas. ~
Här är en bild på ett par örhängen för 500 yen ( ca 45 sek ) som jag hittade häromdagen, och inte kunde motstå, för det som man har i örat är i plast, och för mina oftast så trasiga öron så är det perfekt. ~
Och här är en bild på mig och mina vänner jag var på eventet igår med.
På bilden här så har de båda 12-15 cm  höga klackar/platåskor på sig, och jag har sneakers, och ändå så är jag ungefär 10 cm, om inte mer, längre än dem, haha, jag tänker aldrig ta klackar på mig här i Japan.
Nu ska jag iväg och äta !
Over and Out ! ~

Kommentarer
Postat av: Bajskorven Linni 8D

HAHAHAHA DU ÄR MIN EDWARD CUELLN xD <333

2010-04-26 @ 14:19:01
Postat av: Anonym

du har verkligen blivit en manga-figur! haha min sötaste olivia, jag har läst allt på din blogg i promise! har bara inte kommenterat allt. Kan man inte få ett smakprov av japansk kareoke på youtube? :)



/Dessse

2010-04-26 @ 21:08:04
Postat av: Rain's fru

OMFG DU SER UT SOM EN KILLE!!!

2010-04-26 @ 22:29:33
Postat av: Jag gillar Iron Maiden... gissa vem jag är 8C

awesome cosplay 8C finns det massa pokémonsaker i Japan? ;__; (J)apan fniss

2010-05-01 @ 00:03:45
Postat av: Himawari

Fufufuuu ~ Du får cutta av en bit av dina ben och skicka dem till en kines så att hon kan operera in dem i sina ben och få ett jobb.

2010-05-08 @ 12:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0