Plask ..

.. Blöt är jag.
Idag vräkte regnet ner, men morgonen var ljus, varm och skön, så paraplyet låg ju fint hemma i mitt rum.
Med andra ord blev jag jätteblöt på vägen hem, vilket ni kan se nedan.
Men det gjorde inte så mycket, för det är helt okej varmt, ( eller så kanske jag bara vant mig vid att frysa hela tiden, haha ) och att krypa in med benen under ett elektriskt värmebord fixade genast min kroppstemperatur.
På min väg hem stötte jag på blommor, och en grupp med 15-åringar som vinkade, skakade hand med mig, småpratade och tog ett foto tillsammans med mig, haha, de var jättesöta ~ ( tack och lov hände detta INNAN jag blev så blöt. )
Efter det så fick jag "kawaii" ropat efter mig tre gånger, och mitt humör var ganska mycket på topp när jag kom hem, trots mitt plaskblöta tillstånd. ~
I söndags så var jag på karaoke med Lisa-chan, Miyu-chan (de söta tjejerna i förra inlägget ) deras mamma Jenny, min värdmamma och Na-chan ( min värdsyster. )
Vi hade jättekul, och efteråt så åkte vi till japans motsvarighet till Ullared, där jag shoppade mig lite .. .. Okej, där jag shoppade mig klistermärken, haha.
Sedan åkte vi till ett sk Game-center, där det finns massor av maskiner ( se nedan ) där man kan plocka upp allt ifrån kalsonger med texten "I love you" på, mobilsmycken, engångskameror, godis, smycken, etc etc.
Jag hittade en maskin full med mobilsmycken i form av glassar, bakelser och liknande, och utbrast "Ne, ne, kawaiikunai ?!" Vilket på svenska kan översättas till "Titta, visst är de söta ?!"
och som det maskinpro hon är, så fiskade min värdsyster upp en sådan här (se nedan) till mig och gav mig som present, haha, så gulligt av henne.
Men den är alldeles för tung för att ha på mobilen, så den får pryda mina nycklar istället. ~
Här poserar hon och min värdmamma med hennes trofé.
Här är en bild på japansk sk "purikura", vilket helt enkelt är att man går in i ett fotobås så många man nu kan klämma in där på en gång, familj, vänner eller kompisar ( med diskriminerande nog får killar inte göra det utan kvinnligt sällskap !! o_O )
Sedan väljer man ram ( min favorit var en kramande koala, men min mobil gick inte att ansluta, så Na-chan fick skicka sin favorit till mig över mejl istället ) och när allt är klart så målar/skriver man på dem och sätter små "stämplar" i form av glitter, hjärtan, glassar, morötter eller whatever du vill, det finns ALLT, sedan får man ut dem som klistermärken i olika storlekar, och kan få en skickad till mobilen. ~
OCH !!!
OCH !!!
Efter sammalagt 12 timmars slitande framför datorn har jag, Tussan, hela min värdfamilj och Tussans värdsyster lyckats besegra asiens jobbigaste biljettbokningssystem, OCH JAG HAR NU BILJETTER TILL TOHOSHINKIS NYA SIDGRUPPS KONSERT I TOKYO DOME<333
De biljetterna är välförtjänta, vi har kämpat för dem.
Vi avslutar med en liten bild på någon som lyste upp min regniga grå dag.
Sakura-blommorna har alla ramlat av, men nu blommar andra saker här istället;
Syréner bland annat.
Underbart, eller hur ?
Det var allt från mig, här i mitt paradis på jorden.
Over and out ! ~

Kommentarer
Postat av: Sakura

Shit va bra att du fick biljetterna,hihi har köpt en bikini nu så att vi kan gå till stranden i sommar :D

2010-04-20 @ 13:16:01
URL: http://tokyoblue.blogg.se/
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

för härliga texter och bilder Tack . Jag är så glad att du trivs så bra.farmor

2010-04-20 @ 14:31:16
Postat av: Himawari

Åhh åhh åhh! Du måste gå på dejt med någon schnyggis japan och så ska han vinna något sött åt dig på ett sånt game center!! :'DD ... eller nej, gör inte det för jag kommer bli så jävla avis så jag dör då D: ;__;



åååh, jag vill ha en sån tröja som din värdsyster har ~ det är så fint med sånna till skoluniformerna ~ <3

2010-04-20 @ 19:01:42
Postat av: Evelina

ÅHH! Det låter så mysigt!! <3 du måste bli duktigare på att uppdatera bloggen din fuskis! <33

2010-04-20 @ 19:23:39
URL: http://niemals.blogg.se/
Postat av: Bajskorven Linni 8D

.. .. värme .. .. BORD ?! xD



ÅÅÅH Purikura fick mig att tänka på när Kagome släpar med Inuyasha in i ett fotobås xD helt besatt av inuyasha för tillfället



Jag älskar att din värdmamma ALLTID har Mussepigg tröjan, det blir MVG hos Linda xD



2010-04-20 @ 21:12:06
Postat av: C

Fan vad söt du är i din uniform,, waaah, kawaii ~



(din farmors kommentar här ovan e urgullig btw, min farmor vet inte vad en data är)



Och snart så kommer jag, bara så du vet, var redo, gör japan redo. U r so dead. PUSSSS <3

2010-04-20 @ 22:21:28
Postat av: Aurora

olivia bara för att japanerna ska hålla på med V-tecknet så måste inte du göra deeet.

ASBRA ATT DU TRIVS!

2010-04-21 @ 15:21:42
URL: http://auroral.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0