Trött ..

Jag har varit på Hanamatsuri ( vilket innebär att jag fick gå upp halv sex, så jag orkar inte skriva och förklara allt vad det innebär, är ni jätteintresserade så föreslår jag att ni frågar Google. ) idag, en japansk festival där barn ger Buddha blommor och läser upp en kvarts långa böner för att fira Buddhas födelsedag.
De här barnen fick mig att smälta ihop till en liten pöl på golvet, DE VAR SÅ SÖTA.
De var blyga i början, men efter ett tag så blev det snarare;
"OLIIIIIIVIIIIAAAAA !!!!" på åttio decibel, "NE, NE, ASOBOU ?!?!" ( ska vi leka ?!?!?! ) och "ONEEECHAAAAN !!!" ( vilket betyder "någon annans storasyster", små barn kallar ofta äldre personer de tycker om för det. )
Som sagt, när de började klättra upp i knäet på mig så smälte jag.
Som sagt så är jag supertrött idag, så jag ska bara ladda upp de här bilderna för att barnen var så supersöta att jag ville dela med mig av det(skryta), haha. ~
Här är också en liten sak som jag gjort åt er, för nu har jag börjat skolan, så jag kommer inte att uppdatera mer än två-tre gånger i veckan.
En liten video med alla mina sakura-äventyr, eftersom filmerna och bilderna var ALLDELES för många för att ladda upp en i taget, så jag pusslade ihop den här.
Låten är en jättepopulär sakura-sång ( Sakura - Moriyama Naotaro ) som spelas hela tiden under Sakura-perioden, då för övrigt hela Japan drabbas av Sakura-feber.
Enjoy !
Over and out ~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fantastisk fin film. Körsbärsblom o fyrverkeri, vackert och häftigt. Lev i det..som du själv säger - Enjoy!

Mister P

2010-04-11 @ 20:30:05
Postat av: Joss

KOIFISKAR ! 8DD

hjälp x'D videon gjorde mig nästan lite sentimental.. HAHAH x'D kasnke var låten.. oh well x'D



Jag vill oxå till Japan!! ;__;



2010-04-12 @ 15:44:21
Postat av: rain's fru

gud vad söta dom är! hur reagerar japaneserna på att du är blond btw? :O älskar dom inte blondiner? är jätte nyfiken!!

jag pluggar nu :( ska kolla på videon så fort jag blir klar (dvs första dagen på sommarlovet)

2010-04-12 @ 16:01:08
Postat av: Max :D

Haha söta barn (:

Allt verkar så mycket roligare i Japan :o

Hoppas du har det bra, vilket du verkar ha :)

Kramkram.

2010-04-12 @ 16:29:33
Postat av: Nana

Nu har jag kommenterat fuckin' 5 st helt lamet. Så f.o.m nästa inlägg ska jag kommentera bättre<3



Och dom där ungarna är typ sjukt söta, ONEECHAAAAn<33

2010-04-13 @ 18:19:06
Postat av: Tussan

DIn lilla raka!!!(Ska vara ett a dar..)Du fick val iden pa laten fran mitt lilla sjungande;) jag alskar verkligen den dar laten! Ha det gott,btw, jejung yuchun och junsu har skapat en egen grupp inom AVEX ent. Och de ska tydligen ha en Thanksgiving konsert i tokyo dome den 13.e juni!!! Biljetterna gar att boka i morgon!!! 15.e...!!!VILL DIT!!!

2010-04-14 @ 13:50:50
Postat av: Ellie

Aweeee, barn är för söta ibland ;__;

2010-04-14 @ 16:29:10
URL: http://efterapril.blogg.se/
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Jättesöta barn vidunderliga körsbärsträd! Tack för dina fina bilder. kram farmor.

2010-04-14 @ 17:18:25
Postat av: Himawari

Woooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh ! _______ Jag. vill. oxå. ;__; Kawaii Nihon no Kodomo to Asoubitai! x'D lol

2010-04-18 @ 13:58:34
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Hallo again, Här sverige talas det numer bara om "molnet" askan från vulkanen på Island.Ser att du har 20 grader. här har vi 3 grader. Love you! Farmor.

2010-04-20 @ 08:18:00
Postat av: Anita Andersson

Jättefin film. Du trivs bra i Japan förstår jag. Kram Anita med familj

2010-05-17 @ 17:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0