ピンク オーバ ドー

&qu
Jadu, ännu en gåtfull japansk-engelsk titel, funderar på att bara ha sådana i framtiden, haha, det är så kul när folk försöker gissa vad det står ~ ( romaji; Pinku oba do )
Har haft en väldigt trevlig dag, bortsett från en kvarglömd mobil .. ( Nej, inte BORTA, jag glömde den i min kompis VÄSKA, det är bara det att hon bor i Tokyo .. Greeeat. )
Men innan jag spammar er med bilder från dagens "Get Together Party" ( eller Let's together party som min söta värdmamma säger .. x'D ) med YFU, men innan dess .. Lite fina näckrosbilder;
Söt lite sköldpadda som äter mina branflakes jag tog med mig, maha. ~
Tycker ni inte att den här bilden blev lite sådär fin av sig ?
Det var verkligen ett supervackert ställe jag, min värdmamma, värdmormor/morfar och värdsyster åkte till, enda minuset var ..
Den skiiiitläskiga GÅSEN som förföljde oss i ungefär fem minuter, väsandes och huggande efter oss ( tänk svan-size på den också .. ) trots att vi upprepande skrek att vi inte HADE något mer bröd .. Hmm, tror inte han pratar japanska.
Hur som helst, tillbaka till Get together party;
Jag har inte träffat alla mina utbyteskompisar med undantag på Joonas och Nikki på well .. tre-en månad/er, och YFU anordnade en liten sammankomst där vi tjejer fick ett tillfälle att klä upp oss i våra Yukatas, leka ( bla charader, se videon längre ner .. Vi skulle förklara filmer, den första gruppen försökte beskriva Godzilla och den andra .. Well, STAR WARS. *headdesk* ), dansa japansk dans ( gräv, gräv, gräv igen, bär bär, titta, titta, knuffa, knuffa, öppna, klappa ), ta bilder och äta från chokladfontän ( alias das Chocolate source. )
Jag och .. Människor !
Den minst muppiga bilden.
Jag och Anna, en tjej från Tussans skola .. ( usch vad jag är avis på Tussan för att hon går i en flickskola/i den skolan hon går i, tjejen är så sjukt lätta att prata med, inte alls som mina klasskompisar som man måste DRA, SLITA och KÄMPA igång en konversation med, som ändå bara varar i typ fem min .. )
Jag ser .. .. Grå ut i ansiktet, vet inte vad som hände med min färg.
Jag, Tussan och Tussans värdsyster, hon ska till sverige snart !
Åååh, jag hade saknat Tussan sååååå mycket, det kändes skönt att kunna släppa loss och flumma runt lite och vara FYSISK med en människa, hahahaha.
Här är som sagt en video från våra charaderlekar .. Jag var inte så bra på att varken filma eller fota idag, och det enda pratet som gjordes var jäääättedålig engelska och japanska, så bara .. Enjoy das yukatas ! ^____~
Här är två bilder på mig i min yukata efter hela grejen, jag var jättesvettig och mina lösögonfransar var long gone, men ville bara visa upp den, visst är den söt ?!
Det var väl allt för idag !
Snart kommer det nog en till blogg, ska snart på karaoke och leka med Ellie och Jordan, och efter det så är det festival med Ayami och Asuka, då lär det ploppa upp mer yukata-bilder.
Och ni är KASSA på att kommentera, you make me sad och opepp på att blogga .. Kanske tappar lusten och bloggar ÄNNU mer sällan om ni inte skärper er !
Over and out ~ ♥

Kommentarer
Postat av: Sakura

jag kommer och hälsar på dig sen och då får du visa din fina yukata för mig!

2010-07-18 @ 15:11:25
URL: http://tokyoblue.blogg.se/
Postat av: sstina

Morr! :(

Sluta ha det så bäst, jag blir GRÖÖÖN, just so you know, hihi :D

OCH JAG VILL HA MINA VANTAR :(((( ge. mig. nu. hihihi :D



Och sluta vara så fin, GRÖN igen :(

hihi :D

2010-07-18 @ 16:13:57
URL: http://sstina.devote.se/
Postat av: Evve

AH, gu va söt du är! :D <3 du passa jättebra i den ^^

2010-07-18 @ 16:20:22
URL: http://niemals.blogg.se/
Postat av: Himawari

Varför är det inte så vackert hääär?!? o: sexig sköldpadda däsu! <3



määän den gåsen var ju jaaag! jag drack en magisk dryck som skulle föra mig till Japan. det gjorde den men jag blev förvandlad till en gås >: fast ta det lungt nu är jag mig själv igen!



asså du är så otroligt fin i yukata så det finns inte! även om du är typ halvdöd av värmen och fuktigheten! jag vill också va så vacker ~ !! <33 sugoii kirei da yo tori-chan <3

2010-07-18 @ 16:35:29
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Du är mycket vacker i din yukata,som passar dig perfekt. Vilket minne att ta med sig hem! Necesse.

2010-07-19 @ 08:45:14
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Olivia! Undrar om Namnet yukata har med Yucatan-halvöns i Mellanamerika att göra? Farmor.

2010-07-19 @ 09:36:58
Postat av: lindaklarin

Olivia, gåsen är ju självklart Mousse från Ranma½. ATT DU INTE INSETT ATT DU JUST TRÄFFAT EN LIVS LEVANDE MANGAFIGUR. Du knäpp <3



Och jag gillar din hårfärg 8D



Och i din yukata ser du ut att höra hemma hos Mulan ~~

Svenneland saknar dig

2010-07-19 @ 12:54:38
Postat av: womeo

Dig i en yukata får till och med den mest deprimerade personen i världen att le av glädje och beundran ^^

2010-07-20 @ 00:55:33
Postat av: OUI

fining i yukata <3



tumbling i din musikspelare<3 hihii

2010-07-22 @ 09:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0