Tanabata 2

Idag var jag på Tanabata-matsuri igen.
Tanabata-matsuri ( matsuri betyder festival ) handlar om att det är två stjärnor som blivit förälskade, men av någon anledning så blev de separerade i natthimlen, och de får bara träffas en gång varje år i vintergatan och .. Ja, på de dagarna har de en festival.
jag känner inte till sagan särskilt bra, jag vet bara det jag skrev nu och att det blir en stor, mysig festival med MASSOR av folk och mumsig mat och fina yukatas och yakuza-försäljare och hela köret.
Men först kommer lite bildspam från sista dagen i skolan;
Michiru och Rina, being cute. :3

När jag såg de här tjejerna bakifrån var jag säker på att jag kände alla tre, men när de vände sig om visade sig att jag bara kände Haruka ( tjejen i glasögon ) haha ..

Killdelen av körklubben jag är med i, Masami ( killen vid pianot ) ser ond ut, men är egentligen supersnäll, jag höll på att dö av värmeslag, så han köpte .. Kakigori - det är typ som snowslush, men mycket bättre - till mig.

Och .. .. Ja, en liiiiiten del av tjejdelen, minus mig och plus Kenken som spelade piano åt oss eftersom vi är efter och inte kan läsa noter x'D

Så, tillbaka till idag !
Efter att ha spenderat nästan en timme med att komma i min Yukata med hjälp av min mormor, så var det första som min kompis sade när jag kom på tåget;
"Olivia .. Du håller på att bli en nudie." och det visade sig att min yukata börjat öppna sig upptill ........ Så Asuka fick rädda mig och rätta till den, vilket rent ut sagt ser ut som att hon står och gräver runt innanför ens urringning. Det var lite speciellt, vi fick några oroade blickar av folk på tåget, haha.
Fast jag föredrar det scenariot framför vad som skulle kunnat hända annars .......
Och nu .. Festivalbilder !
Dekorationer med reklam på x)
Den röda hunden är Chibas maskot, och heter Chiba-kun ~ ( vilket kan översättas med Mr. Chiba )
De här var så fina !
Det syns inte, men de är gjorda i sidentyg och fina geishamålningar/broderier och hej och hå, vill inte ens TÄNKA på vad som skulle hända med dem om det skulle börja regna ..
Gigantiska tavlor gjorda av ihoprullade pappersbollar fanns överallt, helt amazing saker.
Asuka och Ayami framför en .. Pappersboll-chiba-kun.
Jag köpte en .. Chokladbanan med grönt-te-smak från den charmiga gubben i bakgrunden
Någon dricka som man öppnar genom att .. Trycka på locket, som med ett litet .. Smällande ljud flyger upp, Asuka sade att det skulle vara illa om jag åkte ifrån Japan utan att ha druckit den.
Själva flaskan var ju lite speciell, annars smakade det mest som fruktsoda, haha. ~
Mitt sällskap för dagen, Ayami och Asuka
Jag och Ayami, visst är min blå yukata fin ?! Fick den av mormor, för hon ville att "en ung person skulle bära den", men min värdsyster ville inte ha den !!
Ayamis obi ( bälte ) har krashat lite, men det är inte direkt lätt att sitta ner med de här sakerna !
Visst har de fina yukatas ?!
Sedan tog vi putikura, jag älskar hur man blir insta-pretty i de maskinerna, de fixar hy och påsar under ögonen och hela köret.
Någon som kan läsa vad som står  skrivet ?
Nu ska jag ta och sova med mig, se som jag skämt bort er med inlägg nu !!
Puss på er
Over and out ~

Kommentarer
Postat av: Womeo

Awesomeness med yukata! Yukata's everywhere! me love it!

2010-07-24 @ 16:58:52
Postat av: lindaklarin

Grön banan på pinne och charmig gubbe we lajk xD

2010-07-24 @ 19:39:58
Postat av: Anonym

VEM AV DOM VAR DET SOM DU BERÄTTA OM SOM FICK MIG ATT ÄLSKA JAPAN?!

2010-07-24 @ 19:45:15
Postat av: felicia

hejhej

allt bra med dig ?

2010-07-24 @ 20:17:13
URL: http://akerstroms.blogg.se/
Postat av: Jennyh ♡ Malta, mode & chihuahua

allt bra med dig?



ps. har en tävling i min blogg om du är intresserad.. örhängen i form av vingar :)

http://jennyh.se/2010/july/fly-with-me.html

2010-07-24 @ 20:17:44
URL: http://jennyh.se
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Hej olivia! Ja du har verkligen skämt bort oss med text och bilder.Den blå yukatan passar dig verkligen bra.Kram Necesse-san.

2010-07-25 @ 09:58:17
Postat av: Evve

Hahaha, älska din gröna banan xD va det.. gott? xD den såg ganska freaky ut 8D men ni var jättefina i era yukatas =D <3

2010-07-25 @ 19:53:50
URL: http://niemals.blogg.se/
Postat av: Peruru

w00t, awesome shitz iz awesome shitz :3 Äg-yukata ;____; Vore coolare om det var pokémon på men... ja den var vacker :3

2010-08-05 @ 02:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0