Tanabata

Jag åkte till Tanabata-matsuri med Jordan idag !
Sista gången jag träffar henne, sooo sad .. Hann bara träffa henne två gånger, hade superkul varje gång.
Imorgon ska jag dit igen, idag sprang jag bara dit några timmar i skoluniformen direkt efter körklubben och lekte med Jordan, imorgon ska jag slänga på mig min blå yukata ( jag fick en ny av mormor häromdagen !! ) sätta upp håret, verkligen GÅ på festivalen och ja .. Ni får se imorgon ~
Nu när det är sommarlov blir det nog mer bloggande för min del - men då får ni ta och kommentera lite också, maha ~
Jag och Jordan, supergullig tjej från USA, och en styck svettig Olivia i skoluniform.
Sedan så hände det lite drama häromdagen.
Min söta kompis från samma gymnasium/japanska som jag, som jag känt i lite mer än ett år skulle ursprungligen åkt till japan med en annan utbytesorganisation denna veckan.
Men de hittade ingen skola, så det såg ut att bli inställt, men jag och en annan kompis grävde fram tre andra skolor, och hon blev intagen på en utav dem - så nu kan hon åka.
Grejen var ju att de inte ens kollat upp de här skolorna.
Jag vet att man absolut inte ska basha organisationen för detta eftersom de säkert gjorde sitt bästa på något sätt, det är också därför jag inte skriver namnet, men jag tycker ändå att det är dålig stil att vänta in i det sista med att berätta det - och att inte kolla upp varenda liten skola som finns i hela landet - de HADE ju lovat och tagit in betalning och hela köret, då tycker jag att man ser till att FIXA det, det var ju inte omöjligt, det visade ju bara två timmars sökning från min sida att det inte var ........
Så till alla som ska åka på utbyte i japan/över huvud taget;
Kolla efter säkra referenser och tänk efter innan du väljer organisation, och när det gäller japan så rekommenderar jag YFU starkt, jag har inte haft ett enda problem sedan jag kom - de är väldigt rara och det går att prata med dem och resonera ordentligt när det väl uppstår problem.
Men - min sötnos ska komma hit, så jag är nöjd och glad för tillfället, ville bara lägga in denna lilla sidenote om att YFU är awesome och att man .. Ja, välj med omsorg.
Sötnosen som kommer snart ~
Over and out !

Kommentarer
Postat av: Anonym

BILRING PETTICOAT DESU!

2010-07-23 @ 15:36:35
Postat av: Womeo

Missu <3

2010-07-24 @ 13:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0