Tokyo

Hopphopp !
Länge sedan jag bloggade nu - ett bevis på att mitt sociala liv i japan kickat igång på riktigt nu.
Redan imorgon börjar ett tredagarsrace med endless activity bestående av;
Söndag; bjuden på klassisk koncert av Christians ( <--intern pil till Rose angående stavningen av det namnet ) värdfamilj
måndag; Senpai-människornas live ( senpai = äldre elev )
tisdag; Disney Sea med halva klassen, haha ~
Här kommer lite bildspam av vad jag gjort sista tiden;
Min värdmamma kom hem med de här små sakerna .. Fågelungar som ramlade ner från sitt bo och i huvudet på henne, har starkt emot att hon tog hem dem istället för att försöka få tillbaka dem, men whatever, nu har de fått fjädrar och är MYCKET sötare, och börjat flyga, så det är snart dags att släppa iväg dem.
Tokyo, söt Rilakkuma-butik, Rilakkuma är en björn som är lite som Hello Kitty, ett sött, populärt varumärke i japan. ( kuma betyder björn )
Värdmamma, värdsyster, värdbror som äter Tayaki ( once again, google is yer friend. )
Mizame = det där genomskinliga på pinnen är som .. Tänk er rent socker, fast inte lika sött, kletigt, gummiaktigt och supersegt på samam gång, nomnom, det här köpte jag och Na-chan ( värdsyster ) i Asakusa.
Asakusa ~
Random coolt postkontor
Tyckte det var lite kul att de stavat med ö utan att veta om det, haha ~
Random streetshot ~
Asahi-företagets huvudbyggnad.
Någon som med hjälp av byggnadens färger och form kan gissa vad Asahi är för ett företag ?
( Cornelia, Karolina, ni är BANNLYSTA från att avslöja något. )
Till alla disneyälskare;
Mulan ftw. <3
Asakusa ~
Mer asakusa~
ÄNNU mer Asakusa ~
.. Asakusa ..
Hahaha, jag och min värdsyster hittade en sådan där liten gubbe man kan sticka huvudet i, passar henne, elelr vad säger ni ?
Själv blev jag lite skev .. Men den var så liten, jag var tvungen att böja mig tre km för att nå ansiktshålet .. Suck, japan är inte ett land designat för folk över 170 cm ..
Om ni NÅGONSIN åker till japan eller SER den här drycken någonstans; VIK HÄDAN.
Själva drickan är helt okej, men bollarna på bottnen smakar .. Ja, det går inte att beskriva, och det känns som att ha hela munnen full med sniglar.
Sofia, du vet ju ..
Tokyo Tower at night var resans mål !
Just den dagen så var det upplyst med blåa ljus istället för orangea eftersom japan hade en fotbollsmatch den kvällen, superfint. 
Tokyo at night ~
Insidan var också blå !
haha, min värdmamma är inte så skicklig med kameran ännu ..
Mer Tokyo at night ~
Dagen avslutades på ett litet .. Halvmysigt hotell, men de hade Yukatas till pyjamas att erbjuda, och Beatles hade tydligen bott där innan, så det fick duga, hahaha.
Det var min Tokyoresa och allt för mig atm.
Over and out ! ~

Kommentarer
Postat av: Nana

det ser så otrligt mysigt ut att det är jobbigt att titta på DD:

Och gatorna är rent ut av kärlek <3

Hur fan får du pengar att bo på hotell?!??!

me wantz it. all of it.

2010-06-26 @ 15:37:23
Postat av: Nattissa

waaa ser mysigt ut ; v ;



Får jag fråga varför du är i Japan? Är det rent av nöje eller något annat inblandat? xD



Asahi är öl :D

2010-06-26 @ 18:22:03
URL: http://nattissa.deviantart.com
Postat av: C

FÅGELBAJS!

2010-06-27 @ 01:35:06
Postat av: Magda

Tokyo är helt underbart8D vågade du stå på glaset som var på golvet i tokyotawoer(förlåt för stavningenXD)? Asakusa is love<3



Ha det bra!

2010-06-27 @ 20:40:25
Postat av: Magda igen^^'

Öl huset! enligt mig borde dem göra öl där men det tror jag inte dem gör;)

2010-06-27 @ 20:42:44
Postat av: Linni

JAG VILL OXÅ DISNEY, TA BILDER DIN BAJS <3

2010-06-27 @ 22:26:11
Postat av: Sara

GÖR DOM KISS ELLER RAKETER I HUSET?

Okej, nä. Det känns som om jag har det på tungan!!!!!



PUSS!

2010-07-21 @ 02:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0