Namnlista och uppdateringar !

Här kommer nog det längsta inlägg jag lagt upp hittills !
Sedan jag skrev sist så har jag;
Gått med i två till klubbar, ( aktiviteter som man gör efter skolan, det är japanska ungdomars sätt att gratis få utöva sport/kulturaktiviteter och liknande ) just nu så går jag i Chorasu ( kör ) K-on ( bandklubben ) och sedan har skolans Burassubando bett mig vara deras "vocal" när de ska uppträda på en annan skola, och på kulturfestivalen. Burassubando är undefär som en orkester, men trummor, blås, piano och ja, nästan allt utom stråk.
Jag har varit på "one day trip" med klassen, när vi åkte till Asakusa, kikade på ett muséum med gamla japanska saker, och minimodeller av japanska städer och gamla kulturella händelser.
Mina kompisar gick runt och gäspade och skrattade åt mig för att jag flög runt med kameran och fotade allt i min väg, de retade mig bland annat för att mina ögon glittrade av glädje, haha.
Sedan gick vi iväg på egen hand, för vi hade fyra timmars "fri lek" i Asakusa ( ett område i Tokyo ) där vi hittade både en kulturfestival och japans äldsta nöjesfält, där vi bland annat snubblade över den populära modellen Tsubasa-chan,  fast man fick inte fota henne, så ni får en liten bildreferens nedan, eftersom alla inte är lika crazy som Cornelia som vet vem det är, haha. ~
<--Tsubasa-chan
I alla fall, här kommer en bildbomb, och lite bilder att matcha alla namn på kompisar som kommer poppa upp i bloggen lite då och då;
Från vänster; Yukiko, (.. .. Okej, jag måste ta reda på vad tjejen i mitten heter, jag vet inte ) och Michiru på museet.
En återskapning av en medeltida byggnad, i realistisk skala, med andra ord så var den så gigantisk att jag inte fick med hela den på bild .. Och detta var monterat inomhus, ni kan ju gissa er till hur stort själva museet var ?
Läskiga dockor i traditionella dräkter. ~
En utav många minivärldar som fanns i små glasmontrar överallt ~
Haha, den här är till dig Sofia, en japansk traditionell segelbåt, storlek mini, hoho ~
Asakusa - kulturfestival.
Yukiko med sina kanderade äpplen, hon vann det ena genom att spela Jan-ken-poi(n) med försäljaren, och gav det till mig, så gullig är hon.
Och Michiru till höger, vi underhåller oss med mycket avancerade avbildningar av fd/nuvarande pojkvänner och kändisar, Desse, hon gillar Taylor Swift !!
Det står "Obakeyashki" med de gula tecknerna, vilket betyder spökhus .. Man åker som i lisebergs sagoslott för de som vet vad jag menar, bara det att det ploppar fram lite lagom trevliga zoombies och mumier och spindlar och ånga och hit och dit och äcklig musik, och detta släpade Michiru in mig, tjejen som knappt kan kolla på Molly Mus utan att få mardrömmar .. .. Inte kul. Jag och Matsumura-chan stod och smågrät och hatade de andra en stund efter den turen.
I slutet på dagen åkte vi upp i ett sådant här litet hus, på det här så står det "Okashi no ie" vilket betyder "godishus", haha.
Hanayashki från ovan, japans äldsta nöjespark.
Den gul/röd/blåa attraktionen var min favorit, jag åkte den fyra gånger och drog med Michiru varje gång, där fick hon igen för spökhuset, mohaha.
Hanayashki ~
Vi avslutar med två bilder som jag tog igår från bandklubben, här är jag, Micki och Kaede.
Micki och Micky, jag blev knäpp efter ett tag eftersom man alltid får två stycken framspringande till sig när man ropar på en, och på så sätt så glömmer jag alltid vem det var jag ropade på, så jag har döpt om tjejen till vänster till Mi-chan, maha. ~
Det var allt för idag, nu är jag jättetrött och väntar bara på att Clara ska skuffa in sin lilla rumpa på skype, sedan ska jag plumsa i säng, för imorgon är det lördagsskola........
Over and Out ! ~

Kommentarer
Postat av: Trollet 8D

.. .. lördagsskola ? xD

och molly mus ?!xD Sen när blev Molly Mus läskig ? xD Du klarade ju faktiskt att kolla på Scream och house of wax xD<3

2010-05-21 @ 15:14:12
Postat av: Nom

2010-05-21 @ 15:46:52
Postat av: Nom

Jag är ganska säker på att Burassobando är en kopia av västerländskt brassband xD

Men himla fint!!

2010-05-21 @ 15:48:30
Postat av: Magda

din kompis Michiru liknade en tjej från en japansk serie jag brukar titta på^^ och jag har också varit i Asakusa men gick aldrig in på "tivolit"x3



MvH Magda

2010-05-21 @ 21:50:54
Postat av: Anonym

aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh TSUBASAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. jag kommer inte komma över det här.

2010-05-22 @ 00:24:43
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Hejigen!Monica och jagtackar för kulbilder och text. Farmor

2010-05-22 @ 09:38:01
Postat av: Aurora

gillar att man fick namn att matcha ansiktena med:P alla ser ju likadana ut ändå haha.och Kaede.. haha minnen från när jag var fett kär i ljusblå och läste de böckerna ahaha

2010-05-22 @ 10:27:51
URL: http://auroral.blogg.se/
Postat av: Himawari

JAG VILL OCKSÅ!!! D': avisvis

Dina klasskamrater ser jättesnälla och söta ut ~ :) och jag vill åka till den nöjesparken 83 och träffa tsubasa-chaaaaaan ~ D':

aaaaw, godishus! jag vill haaa ~ <3

2010-05-22 @ 12:05:05
Postat av: Sakura

Haha ska så besöka de där tivolit i sommar sen! :D

2010-05-22 @ 14:45:43
URL: http://tokyoblue.blogg.se/
Postat av: desse

inget stråk, vad är det för skit?!



woho en japan som gillar taylor swift!

2010-06-17 @ 22:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0