Första födelsedagen..

I mitt japan.
Jag har nog aldrig haft en så lång födelsedag förr, de började att fira mig den 14/11, då körde min värdfamilj igång.
De ville att alla skulle vara där, så vi tog det på en söndag, när de kunde ta ledigt från jobb och inte hade någon skola och hej och hå.
Egentligen så hade jag klantat till det dagen innan och halvbråkat med min värdmamma ( vilket var helt mitt eget fel ) och när jag hjälpte till att laga maten innan middagen så var jag väl lite tystare än vanligt, och hon frågade mig om jag fortfarande tänkte på det som hänt, och jag svarade att jo, det gjorde jag ju.
"Oroa dig inte över det mer, jag ser att du ångrar dig så släpp det."
Det var väl egentligen det finaste hon hade kunnat ge mig, jag älskar hur min värdfamilj hanterar problem och konflikter som uppstår, jag känner mig som en .. Inte dotter, men kanske kusin eller något.
Så fint. 
I alla fall, middag it was.
Min värdsyster, Joonas, Cornelia och jag, på andra sidan hade vi min värdpappa, min värdmamma och Joonas värdmamma.
Först så var inte min värdsyster med, för hon var på sitt deltidsjobb, men när hon väl kom hem .. Hon hoppade in i vardagsrummet/köket med en serpentinsmällare och pangade av den mot bordet med ett högljutt "OMEDETOOOOU" så well .. Hon är också fin. xD ♥
Det var länge sedan senaste bildbomben, men here we go;
Min tårta. Den smakade plast och väldigt mycket socker, men .. De hade fixat sjutton ljus och en NAMNSKYLT, så det gjorde ingenting, haha.
Oribia står det, för er som inte läser katakana ;)
Okej, vem tipsade Joonas om att jag gillar Gibli och Arietty .. ?
Fick fina ljuslyktan of doom, när man tittar på den helt vanligt så ser den bara rosa ut, men när man tänder den så kommer Arrietty och blommor och hallon och grejs fram, vet ju vad jag ska mysa med kalla vinterkvällar efter det här. ♥
Annars så fick jag ett jättefint halsband som var ett samarbete mellan ett Europeiskt glasbruk och en japansk designer, tydligen så är varje berlock unik, så det blir ett fint minne.
Min värdsyster, som hatar pilliga saker, hade suttit och dekorerat baksidan på en hallonröd handspegel med små glitterstenar, rosor och hej och hå, hela baletten, och min värdbror, haha, här om veckan så skrev jag ju att min favoritsångerska Mika Nakashima ska sluta sjunga, eller hur ?
Han hade varit och köpt hennes sista album STAR åt mig, och min värdmamma och min värdsyster bara satt och stirrade och skrek;
"OTROLIGT, HELT OTROLIGT JAG HAR ALDRIG SETT HONOM GE NÅGON EN PRESENT !!! Du som är så SNÅL ?!?!"
Det var rätt intressant, han sade att han gav mig för att jag gett honom en teckning ( .. ) när han fyllde år, och han var så stolt över att ha fått tag i en skiva jag ville ha, haha.
Nästa gång var min födelsedag, vänner i skolan.
När jag kom till skolan så tänkte jag gå med Asuka, Cornelia och co som vanligt, men Cornelia släpade iväg mig i förväg, sade att "Asuka sade att det var okej att gå i förväg .." och vimsig och full av saker att prata om som jag är så tänkte jag inte mer på det.
Gick uppför trappan helt normalt .. PANG.
ÄNNU fler serpentinraketer.
"GRATTIS, GRATTIS !!!!" en glad Asuka som hoppade upp och ner, glatt ropandes det nya svenska ordet Cornelia lärt henne.
( Hon kan säga "Måne", "Godmorgon", "Tack", "Hejdå" och nu också "grattis", hennes svenska är så sjukt söt, slår svenska småbarn med hästlängder )
Av Asuka fick jag min nya polare ブウちゃん ( Buuchan, japanska för gris är "Buta" )
Ser ni att den har en pärla som örhänge ?
I Japan använder man också uttrycket "Släng inte pärlor för svin", och hon menade på att även om jag går och slänger pärlor för svin så kommer det bara att se fel ut på dem i alla fall och la la la, det var väldigt filosofiskt och fint.
Annars är den mysig att krama också.
Här är en till bild, världens finaste fotoram med TOTOROOOOO ( !! ♥ ) på som jag fick av skolans bästa gitarrist, och med på bilden är mina närmaste från klubben !
Den här bilden har en ganska rolig historia, men ska jag skriva allt så kommer det här inlägget att bli ÄNNU längre och jag tvivlar på att ni orkar.
Dagen efter, körklubben.
Mina fina körmänniskor ordnade en överraskning till mig !
Masami grundlurade mig och släpade iväg mig åt tjotaheiti medans de förberedde i körrummet. Man kan ju tänka sig att jag borde ha vant mig vid serpentinreaketer vid det här laget, men nej, jag blev lika rädd den här gången också, haha.
Vi ser så TÖNTIGA ut, haha.
Gissa vad de skrev på mig ?
Japaner gillar namnskyltar och stora tårtor. ♥
Uppskuren med korrekta matematiska mått av klubbens geni, och Masami .. Gör något under honom.
Och nu, igår, klasskompisarna.
Efter skolan så packade vi ihop en grupp på nio pers och åkte iväg för att äta Okonomiyaki !
Det jag jättemysigt, första gången ända sedan jag kom hit som jag gjorde något med så många som faktiskt går i min klass allihopa !
Kuachan, Michiru, Mika, MiaRina, jag, Yumi, Suzu, Rina och Chie. ♥
Rina skulle fixa en okonomiyaki för första gången i sitt liv, alla tog täckning lite längre bort/fjantade omkring och retade henne.
FOlk har sagt att de vill höra japanska, så here you go.
Det där var min födelsedag i japan sammanfattat.
Over and out ! ~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fantastisk födelsedag! Maggan.

2010-11-20 @ 07:56:49
Postat av: MeChan

Låter som en awesome födelsedag : D Och du verkar ha extremt roligt och det är också bra xD gillar att alla springer fram med serpentinraketer :3 men grattis iefterskott



Btw älskar videon xD

2010-11-20 @ 08:54:21
Postat av: Nana

Du kunde inte ha firat den bättre än sådär<3

2010-11-20 @ 09:35:12
Postat av: womeo

Oh my god.. japanska är nog det sötaste språket som finns @.@ Jag vill smaka okonomiyaki... du får berätta hur det smakar 8D

Grattis än en gång OC 8] <3

2010-11-20 @ 13:05:58
Postat av: lindaklarin

ÅÅÅÅH jag vill oxå ha en cool födelsedag i Japan och oxå ha en Totoro-ram ;___;

And i LOOOOVe Buuchan xD jag vet någon som kommer få sova i min säng när jag sover över hos diiig >8D ~~



GRATTIS <3

2010-11-20 @ 13:10:54
Postat av: Himawari

BILDBOMB! <3



ett ord; AWESOME!! <3



det sammanfattar vad jag vill få ut av denna kommentaren,haha<3

faaast, en sak till... Okonomiyaki... euuuuuuuw.

2010-11-20 @ 20:56:43
Postat av: Sara

coolt =D videon var awesome xD

2010-11-21 @ 01:37:44
URL: http://marshmallowfluffet.blogspot.com/
Postat av: The Stalkermaster

Åh! Okonomiyaki <3 Kan den anonyma personen under namnet "Bildbomb" möjligtvis vara Karolina? ^^

Och jag saknar dig jättemycket när man har ditt skratt 8D Din japanska är underbar :D <3

Puss puss ~

2010-11-22 @ 19:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0