Ännu en tyfon ~

Hjälp, den här helgen har jag inte gjort NÅGONTING vettigt.
Det har ju i och för sig varit ÄNNU en tyfon, så det gick i princip inte att gå ut.
Min kompis åkte för att hälsa på någon på ett sjukhus, och när han kom hem så var han helt utpumpad trots att han knappt gått utanför bilen, tänk er vilken jäkla storm det var, haha.
Idag hade vi planerat in en fin dag när vi skulle åka och åka skridskor.
Vi, vilket betyder jag, min värdmamma och min värdsyster.
Min värdsyster har aldrig åkt skridskor förut, och det var ett tag sedan vi gjorde någonting ihop så hon tog ledigt från jobbet och jag bokade om en shoppingtripp och vi kollade tider och priser och allt annat möjligt ambitiöst för att planera dagen.
Packar in oss i bilen vid 10-tiden på förmiddagen och åker en och en halv timme bara för att komma fram och inse att det är en KNATTEUPPVISNING som kommer att hålla på hela dagen.
Med andra ord, massa småtjejer hackar sig fram på isen - vi får inte åka och detta har de så smart glömt att skriva på hemsidan.
På vägen hem så annonserar de på radion att en utav mina favoritsångerskor - Mika Nakashima - har blivit hörselskadad och kommer att sluta att sjunga.
OH HAPPY DAY.
Sedan på vägen hem så var min värdmamma snäll nog att köra mig till ett planetarium som jag ska till på måndag med en kompis från bandklubben, och då visar det sig att de inte har någon föreställning förrän kl 7 på kvällen - vilket ger oss tre timmar att slå ihjäl i Chiba.
Frågar människan om det finns något han vill göra, och efter velande hit och dit så är det enda han får ur sig "Inget jag kan tänka på."
OH.
HAPPY.
DAY.
Inte det bästa han hade kunnat säga när jag var på det humöret.
Bild på mig, min värdmamma och värdsyster när jag nyligen kommit till Japan.
Nej, idag var det inte min dag, men nu ska vi inte vara sådana.
Det slutade med karaoke och fönstershopping på Axes femmes, det märket är perfection.
På fredag kommer mamma och pappa hit !
Det ska bli .. Väldigt SPECIELLT att träffa dem efter åtta månader tillbringade på var sin sida av jordklotet.
HMM.
Over and out ~

Kommentarer
Postat av: lindaklarin

ÅÅÅÅH du måste hälsa mor och far din från mig, jag har faktiskt inte sett nån av dem under dessa lååååånga månader xD Anna har jag däremot träffat 8D



Och whattefuck att Mika Nakashima är hörselskadad !? @w@

2010-10-31 @ 12:21:33
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

Bengt och Pia ser fram emot att få träffa dig och jag har bett dem krama dig från mig. Margareta.

2010-10-31 @ 15:44:55
Postat av: Nana

Önskar så att jag oxå hade kunnat följa med >>:

2010-12-02 @ 09:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0