Bananmjölk

När jag precis kommit till japan, så hade jag problem med vilken sida jag skulle gå på/av tåget.
Det löste ett mintgrönt staket på andra sidan rälsen åt mig.
De stunder jag sitter pa min skolvaska med en varm bananmjölk i handen, direkt från en utav stationens automater och vantar pa tåget efter en lång dag, med andra trötta resenärer och ett mjukt surrande av japanska omkring mig, det är sådana vanliga, enkla, sa otroligt vardagliga situationer som jag aldrig vill glömma.
Det där med att man suckar när gympaläraren drar fram plinten och driver oss att hoppa bock i en hel timme för att basket eller volleyboll är för "farligt", det där med att matte är döden och hur det fladdrar till lite sådär i maggropen när han killen säger hej till dig.
Hur allting är så otroligt vanligt, hur det är ens livsstil och nya värld.
Mitt nya liv och dess trivialiteter är det som ar så otroligt viktigt for mig.
Over and out ~

Kommentarer
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

Raring! F-san.

2010-10-27 @ 14:45:56
Postat av: lindaklarin

Varm bananmjölk låter inte sådär .. .. jättegott xD

2010-10-27 @ 16:53:09
Postat av: Joss

;_____;

2010-10-28 @ 18:41:11
Postat av: Nana

Varm bananmjölk...Well..Det måste iaf provas någon gång, kanske bättre än vad det låter!

2010-12-02 @ 09:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0