おさしぶり

dagens titel; Long time no see. ( svenska blir skiiitlångt. )

Jag har inte skrivit på ett tag, och uppdateringen lär bli lägre och lägre ju längre tid det går.
Det är runt tre månader kvar av min tid här i Japan, och jag har aldrig upplevt så vidrig separationsångest i hela mitt liv.
Det gick så långt att jag och en klubbkompis satt och diskuterade huruvida jag kunde stanna i Japan om jag bodde hos honom och jobbade som deras trädgårdsmästare.
Men, lite saker som hänt;
  • Jag har varit vid havet med Ponnin.
  • Jag har blivit halvkär och gett upp på människan inom två veckor.
  • Jag har börjat hjälpa en kille i min klubb ta hand om ett litet bortglömt blomsterland.
  • Jag har hittat nya favoritblommor.
  • Jag har missat anmälningen till ett prov och hittat ett nytt.
  • Planerna inför livehouse går på högvarv.
  • Jag har haft det svårt med min värdfamilj och sedan ordnat allt.
Hur som helst;
Jag vill inte tillbaka till Sverige.
No offence mot alla mina finisar och familjemedlemmar, men jag älskar Japan så mycket, jag började nästan gråta på väg hem från skolan idag .. Usch, usch, usch.
Separationsångest.
Nej, nu ska jag leva mina sista tre månader fullt ut, så nu vet ni varför min blogg lär damma igen FULLSTÄNDIGT, haha.
Over and out ! ~

Kommentarer
Postat av: Bajs

Åh nej ;_; nää, usch va hemskt DD8 jobbigt >;

2010-10-07 @ 13:42:13
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

Tre månader! Det räcker väl en bit? När du gått färdigt i Sverige kandu väl kanske åka tillbaks ? Vi vill ju rå om dig också. Kram F-san.

2010-10-07 @ 14:27:45
Postat av: womeo

We miss you buuuut... I like it that you're having fun in Japan, we love you even if your Japanese to the core<3

BTW ska du till confusion? 8D jag har anmält mig flr att jobba där (A), mejla mig om du vill veta mer omre xD

2010-10-07 @ 16:49:57
Postat av: ouii

åhh gud det förstår jag :'(

Men du får åka tillbaka med mig och alla andra^^ hihihi<3

ja du får fan leva ut dessa sista månader men tänka att det blir fler du skall bara var i Sverige ett tag^^ hihi <3

2010-10-07 @ 18:39:33
Postat av: lindaklarin

Jag vill så hårt se dig som en japansk trädgårdsmästare xD<3



Du får plugga klar här och så jag kan ta mig gesäll, sedan åker vi iväg till japan och du kan springa runt och va söt och jag kan lära mig bli perukmakare >888D

2010-10-07 @ 19:52:28
Postat av: MisterP

När du skall åka hem kanske du känner en stor tacksamhet över allt du varit med om och lärt dig samtidigt som du känner en positiv nyfikenhet över nästa kapitel...

Men lev NU o ta vara på tiden som du själv säger!! Vad vill du ha med dig hem?

Eller som Jack London lär ha sagt:

"I would rather that my spark should burn out

in a brilliant blaze than it should be stifled by dry-rot.

I would rather be a superb meteor, every atom

of me in magnificent glow, than a sleepy and permanent planet.

The function of man is to live, not to exist.

I shall use my time"

2010-10-10 @ 12:33:00
Postat av: MisterP

När du skall åka hem kanske du istället känner en stor tacksamhet över allt du varit med om och lärt dig samtidigt som du känner en positiv nyfikenhet över nästa kapitel hemma...

Men lev NU o ta vara på tiden som du själv säger!! Vad vill du ha med dig hem?

Eller som Jack London lär ha sagt:

"I would rather that my spark should burn out

in a brilliant blaze than it should be stifled by dry-rot.

I would rather be a superb meteor, every atom

of me in magnificent glow, than a sleepy and permanent planet.

The function of man is to live, not to exist.

I shall use my time"

/MisterP

2010-10-10 @ 15:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0