Pojkar, plektrum och Ponnin.

Om inte alla japaner slutar att smacka och låta så mycket när de äter så kommer jag att ha sönder något väldigt dyrt och gammalt.
Idag har jag varit en sur liten fågel.
Egentligen hade jag många saker att vara glad över idag, tex en söt pojke och ett kg som ramlat av mig, en röst som är på väg att återhämta sig från vrålhostan bäver, det var jättefint väder och jag skulle ut och leka med Ponnin ( alias Cornelia ), men någonting slog slint.
Så stora förlåten till Ponnin, det var inte meningen att dra ner ditt glada humör, tack för att du orkade med mig och inte slog ner mig i något hörn eller något, kan tänka mig att du måste velat det. ♥
Igår var jag dock på gladare humör !
Jag var och hälsade på på min kompis Joonas skola för han skulle uppträda med sin bandklubb. ( Coolt folk som jag och han är ju självklart medlemmar i våra skolors bandklubbar. )
Och hjälp.
Hjälp.
Gitarrintresserade kan ju gå in på youtube och kolla upp låten God Knows från Haruhi Suzumiya, han spelade det solot, spelade och sjöng en rockversion av Help! och lite annat smått och gott, och jag stod där bak i klassrummet de använde som konserthall och stirrade och hoppades för glatta livet att han inte skulle bryta av sig fingrarna, fastna i strängarna eller något !
Det var lite läskigt, men så sjukt bra !
Och ni vet sådana där favoritlåtar man har ibland, flera stycken låtar som man går runt och nynnar på och har på hjärnan lite då och då, hör på musiklektionerna för att någon spelar dem, hör dem på radio etc etc men alltid glömmer av att kolla upp vad de heter - flera av de låtarna spelades av de andra banded, det enda duktigare än det andra.
Att jag sedan hade jätteont i magen och pga det stod och tryckte längst bak i rummet var ju ett minus, men på det hela så vart det skitkul. ♥
En glad Joonas.

Sedan så var jag ju på shoppingdejt med min Ponni idag också, hon skulle få köpa sin drömjacka, men bittert nog så var den slutsåld !
Så hon fick nöja sig med supersöta sailor-krage-tröjan och .. Ja, lite annat smått och gott.
En allmänt fin h elt som blev väldigt bra till slut, nu ska jag gå och sätta mig och måla på den minsta födelsedagspresent jag någonsin gett något;
Ett plektrum.
Over and out ! ~

Kommentarer
Postat av: womeo

Varför ser jordgubbsmjölk så gott ut?....<3

Öööh, awesomeness med solo O.o

2010-10-24 @ 11:59:58
Postat av: Himawari

ååååååååååååh! SKA DU GE HONOM ETT PLEKTRUM DU MÅLAT SJÄLV! 8DDD MÅSTE VISA BILD SEDAN!!!!! 8DDD <3<3 han kommer säkert bli överlycklig!! <3



men bra att ni hade en trevlig dag tillslut iaf (: det kommer säkert fler chanser för ni är så awesome! och då får vi hoppas att alla är friska ^^ <3

2010-10-24 @ 12:19:01
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

Skönt att du inte väntade med bloggen till december.Igår varjag,Pia ,Bengt, Anna och Tommy hos din mormor och morfar och bjödspå fisk och chablis-sås. Gott. Kram från Farmor.

2010-10-24 @ 14:27:01
Postat av: lindaklarin

Fortsätter fler kilon att ramla av dig kommer su snart vara ännu värre än Ellinor - och Ell är en TANDPETARE i tjocklek xD ÄT KVINNA

2010-10-25 @ 07:22:55
Postat av: Nana

Varför måste bananmjölk se gott ut men inte låta gott? xD

Tappa inte fler kilon OKAY?! OKAY?! Bra.

2010-12-02 @ 09:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0