(.....) in wonderland.

Igår var jag och Cornelia på Kei-chans bunkasai ! ( Japanese Cultural Festival )
Det var jäääättevarmt, som vanligt, men vi hade kul ändå !
Angående titeln så kallade de alla små "affärer" för tex; Icecream in wonderland.
Bland annat så såg vi på en Pocahontasmusikal ( jag blev så glad, jag älskar Disney, och här i Japan är det knappt någon som känner till alla old school-filmer. ) som en klass höll i ett klassrum, deras scen var ca 5 m lång, och deras Pocahontas spelade över så man KNAPPT kunde hålla sig för skratt så hon såg lite halvt manisk ut, men de hade knappt någon rekvisita alls förutom några gevär åt nybyggarna, korgar åt byfolket och massor med svarta satinskynken, och det räckte för att de skulle göra en jättebra föreställning med stämsång, lite smådans och de lyckades tom ha kroppskontakt utan att se stela ut eller börja skratta. Att deras John SMith var jättesnygg gjorde ju inte heller så mycket, det märktes att de verkligen jobbat på den, önskar att jag hade filmat eller fotat, men man ville inte störa dem.
Sedan gick vi också in i Keichans klass aktivitetsrum, där man fick gå igenom .. En Harry Potter-albyrint, besegra dementorer i svarta plastsäckar ( som för övrigt näst intill klättrade över oss när vi glömde att kasta silverbollar på honom ) och lite annat trevligt. ~
Sedan stack vi och beställde Cornelias skoluniform och där sade vi hejdå till Nakatsukawa-san ( hennes värdmamma ) och började vårt eget äventyr som gick ut på att gå runt i Chibas två största shoppingcenter och konstatera att SOGO är halvtrist och svindyrt medas Parco .. Också är svindyrt men å andra sidan bäst, haha. ♥
Sedan tog vi Purikura två gånger och efter denna dag släpade vi oss till tåget med skoskav och trötta ögon ( ögonen var nog mest jag, kontaktlinser är inget vidare i japanska köpcentrums överairconditionerade lokaler. ) och planerandes nästa helg paralellt med japanskaplugg för Cornelia ( "Hur säger man 'låna mig' på japanska ?" ) och när jag kom hem så ramlade jag ner i soffan.
Det här är vad jag shoppade mig idag, och allt jag köpte BEHÖVDE jag, så där kan ni inte klaga på mig !
Min förra svarta kofta håller på att bli rödbrun för att jag använt den så mycket och den är helt urtvättad, men Cornelia introducerade mig till ett märke vid namn SWIMMER, där jag köpte en svart och hon en rosa i samma stuk, och en ny dagbok med strawberry shortcake på. ♥

( bilden är oförskämt snodd från Cornelias blogg, förlåt sötnos. ) Sedan hittade vi DE HÄR !
I en vanlig japansk kawaii-aktig butik, så ser jag massa söta notislappar, och helt plötsligt;
"Ska vi fika ?"
Frasen som ENDAST finns på svenska, jag dog lite. ♥

Nu måste jag springa till tåget innan jag missar det, skola idag igeeen .. Suck.
Over and out ! ~

Kommentarer
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

hej igen Kul att Din vän Cornelia kommit. Söta notisblock. Maggan-san.

2010-09-06 @ 09:00:22
Postat av: Nana

Jag veeeet du vill shoppa lite åt mig, vavavva? 8DD<3

2010-09-06 @ 21:51:21
Postat av: Anonym

Oh ascoolt med svenska <3

2010-09-06 @ 23:16:17
Postat av: Sara

lite för ballt med ska vi fika sakerna!:O

2010-09-07 @ 23:14:23
URL: http://marshmallowfluffet.blogspot.com/
Postat av: Sara

älskar Swimmer !! ^^nice nice

2010-09-08 @ 14:23:40
URL: http://candycountry.blogg.se/missonjapan
Postat av: Himawari

åååh, bunkasai ~ <3 det lätt ju värsta mysigt!!



fufufu jag vill också vara med er och shoppa random saker med svenska fraser på ~ <3 haha. Swimmer är bäst petar på min plånbok <3

2010-09-08 @ 18:50:31
Postat av: danni

vilken underbart söt blogg.

2010-09-14 @ 12:21:51
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0