Underbart

Underbart, underbart.
Det är så jag enklast beskriver dagen.
Jag orkar inte förklara för er vad bunkasai är för någonting, jag kan säga att det är en årlig kulturfestival som alla skolor i japan håller där alla klassen och klubbar som skolan har gör någonting som tex spökhus, en musikal, säljer mat etc etc. Grejen är att allt de gör är så genomtänkt och välgjort, det hade AAAAALDRIG fungerat i en svensk skola !
Min klass gjorde ett litet café som de döpte till Churros in Wonderland, där vi sålde churros, sandouichi ( säg det några gånger för dig själv och tänk på engelska så fattar ni nog. ♥ ) och dricka.
Så här såg det ut när vi ställde iordning klassrummet och pysslade ihop ett Alice-inspirerat café, komplett med tunnel gjord av kartong, svarta sopsäckar och pappersrosor som ledde till ingången, haha.
Här är tunneln inte klar, vi var och hämtade helt sjuuukt många lådor från närliggande affärer, haha.
pyssel pyssel ..
Men nu kan vi ta gårdagen;
Olivia vaknar kl 5, heeeelt förstörd efter gårdagens sena kväll, släpar sig ur sängen, lyckas på NÅGOT sätt att få sig själv anständig och iväg på tåget till skolan, bara för att märka att jag glömt mobil, sångtexter, noter OCH musikspelare hemma.
DET sög rätt mycket och led till en hel den panik under dagen.
Kommer fram till skolan klockan sju och börjar ställa i ordning scenen till bandklubben, sedan tar jag en tripp till klassrummet och möts av den här scenen;
En vit kanin och en Alice
Och en katt också.
Haha, delar av min klass hade klätt ut sig !
Det som förvånade mig mest var en kille som klätt ut sig till mad hatter, han brukar se väldigt .. "Vanlig" ut för att beskriva honom, men när han fick den dräkten på sig så blev han jättesnygg och alla bara stod och stirrade på honom i några minuter, haha.
Sedan började banden, men det var bara ettornas band, så jag filmade ingenting då. ~
Jag sjöng en låt som heter "butterfly" också tillsammans med orkestern, har en video på det som jag kanske laddar upp sedan !
Jag skriver om dag två när jag har mer tid ~
Over and out !

Kommentarer
Postat av: womeo

Du har DEFINITIVT rätt.. Det skulle aldrig någonsin fungera i en svensk skola xD faaaasen vad japaner är organiserade @.@

2010-09-19 @ 14:47:08
Postat av: ouii

ååååh guuud vad awesome det låter! haha <3

2010-09-19 @ 15:01:53
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

Guuud vad du är duktig . F.

2010-09-19 @ 15:44:35
Postat av: lindaklarin

Mah, såg klippet på youtube, och som du kanske redan märkt - ME LOVE IT.

2010-09-19 @ 19:29:27
Postat av: Elin(DuzellChan@Youtube)

En sån där ''uniform'' som tjejen som var katt har på sig har jag med :3

Den är fett söt dock så passade den sjuk mycket bättre på henne =w=

Och du är helt awsome på att sjunga :D

2010-09-26 @ 11:37:03
URL: http://rubberduckzilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0