Frågesvar;

Hej Nathalie !
Jag åkte när jag var 16-17, vilket är det äldsta du får vara i alla fall med min organisation YFU, du får inte vara 18 eller fylla 18 under ditt år förutom vissa undantag, så det är mer hur gammal man FÅR vara än BÖR vara, ( youth for understanding, google det ) jag hade alltså gått ett halvår på gymnasiet.
Jag sökte många stipendier och fick ett på 13 000 kr, sparade rätt mycket, sommarjobbade och sedan så hjälpte min familj och släkt till med resten - har du inte sådant stöd i ryggen så är det kört, för för mig så kostade det i alla fall runt kanske 100 000kr för hela kalaset.
Tänk också på att ju längre du väntar med att åka ( om du mot förmodan skulle få åka när du är 18 ), desto jobbigare blir det att komma tillbaka, komma in i en ny klass som redan lärt känna varandra medans du var utomlands och så måste du lämna din nya klass innan du åker etc etc.
Jag rekomenderar att du åker med YFU, för det tyckte jag var jättebra, eller Rotary, för jag har hört från personer som tyckte att de var jättebra de med, haha.
Lycka till !

Kommentarer
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

så tydligt och bra du informerar. F.

2011-03-06 @ 10:11:46
Postat av: Anonym

Hejhopp! Jag är bara en liten random flicka som råkade trilla in på din blogg ^^ Jag undrar i alla fall varifrån du fick ditt stipendium, om du fick det från ett företag, via kommunen...osv. Helt enkelt, var du fick det ifrån! :) Jag skulle bli väldigt glad om jag fick ett svar ^^

2011-05-09 @ 20:19:42
Postat av: Anonym

Hejhopp! Jag är bara en liten random flicka som råkade trilla in på din blogg ^^ Jag undrar i alla fall varifrån du fick ditt stipendium, om du fick det från ett företag, via kommunen...osv. Helt enkelt, var du fick det ifrån! :) Jag skulle bli väldigt glad om jag fick ett svar ^^

2011-05-09 @ 20:20:46
Postat av: Patricia

Var du på NärCon?

http://www.flickr.com/photos/narcon/6011439989/in/photostream

Liknar dig väldigt mycket annars.

2011-08-12 @ 20:58:26
URL: http://sutori.bloggplatsen.se
Postat av: Kazumii

Var du tvungen att prata japanska när du var där eller funkade det med att prata engelska? Skulle bli jätte glad om jag fick ett svar för jag skulle väldigt gärna göra samma sak som du men..Jag är inte så bra på japanska... x3

2011-12-15 @ 11:17:01
URL: http://kazumiis.blogg.se/
Postat av: Anonym

du borde göra ett litet inlägg med japanska ord och meningar, vore väldigt kul att få läsa från någon som faktiskt varit där :)

2012-03-07 @ 09:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0