ショッピング*

*Shopping.
Huhu, precis vad det låter som.
För ärligt talat, det var något vi alltid hann med och aldrig tröttnade på i Japan.
De har så mycket FINT, så många underbara stilar, märken och framförallt, folk på stan, på gatan är så mycket snyggare än någon annan stans jag har varit !
Så fort du sätter näsan utanför dörren blir du inspirerad och lite lycklig i hjärtat av alla snygga och intressanta stilar det finns överallt. Det saknar jag så mycket !
Hur som helst.
BILDER !
Min favoritshopping är definitivt i Harajuku ! Den kända Takeshita doori ( Takeshita-gatan ) som är på den vänstra bilden är fantastisk, men jag älskar verkligen shoppingcentret La Foret och hej-här-finns-allt-du-någonsin-kan-vilja-ha-affären Spinns!, de har aldrig gjort mig besvikna. Här är jag och Karrå i en av våra favoritaffärer och favoritmärke, Listen Flavor, vi gick på öppningen av butiken och särskilt då vi lyckats bli ganska bra vänner med tjejen på bilden som jobbar där så var det superkul. ♥
Sedan har vi ju 109 i Shibuya ! Karrå, Nana och C ÄLSKAR 109. Jag gillar vissa affärer, men jag har väldigt svårt med att det är så sjukkkkkt hög musik från alla håll och kanter, så mycket ljud och ljus och jag blir helt yr i huvudet, jag vet inte, jag gillar det verkligen inte. Tur då att jag har fina Karrå som går med mig till 109-2 över gatan - HERRARNAS avdelning. Vi fick så många snygga kompisar och shoppade en del av våra bästa köp där - tur att japanska herrar är så små och smala, hehu.
Karrå, Cornelia och lilla Pochi flummar i Donki och Ikebukuro.
Något annat jag investerade i var 2NE1s nya, första Japanska skiva. De är min favoritgrupp och har gjort min favoritmusik i flera år. Man måste älska japanska skivbutiker också ! ♥
Här är det mesta av mina inköp ! En salig blandning av märken som Monomania, Nile Perch, Listen Flavor, SUPER LOVERS, ALGON QUINS, Spinns!, SWIMMER, Jack Rose, Putumayo och Tutuanna ! Det är två grejer som inte är med på bilden, en rock och en blus, men de lär ni se någon annan gång !
Jag fick också ÄNTLIGEN mina lås-halsband, Listen Flavor-pins och diadem. ♥
Knep de två allra sista halsbanden de hade inne, woop woop !
Slutligen har vi det som ingen intresserad av att se bra ut borde lämna Tokyo utan. Den ihopfällbara 10-krs-spegeln som man kan ställa upp lite vartsomhelst när man behöver fixa sig utomhus, på festivaler eller ja, ni fattar grejen. Den är också världens bästa att ha om man cosplayar, tro mig, glömde man sin uppfällbara spegel i Japan när man skulle på event DOG man.
Ja. Det finns ändlösa grejer att säga om Japan och shoppingen, jag rekomenderar:
http://fashionsquid.blogg.se/
http://tokyofashion.com/
Over and out ! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart köpte du rymdkjolen? den är underbar :))

2012-04-28 @ 21:05:43
Postat av: Anonym

Uppdatera oftare :O

2012-05-10 @ 16:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0