Hejdå hästsvans. ~ D'hair..

.. Hette salongen jag var på igår.
Och DET var en upplevelse gott folk !
Jag kommer in genom dörrarna, säger att jag bokat tid, och genast börjar folk svärma omkring mig.
Tar hand om min väska, ger mig en liten låda att lägga örhängen och solglasögon i, och när jag ska vänta på min tur så blir jag eskorterad - JA NI HÖRDE RÄTT - till en stol som dras ut åt mig så att jag kan sätta mig ner, tidningar anländer snart framför mig och efter ca fem minuter så blir jag eskorterad till frisörstolen där även den här dras ut åt mig och snurras runt mot spegeln utan att jag behöver röra en fena.
Min stylist anländer, och jag kan säga att jag hade VERKLIGEN ingenting emot att låta honom möblera runt i mitt hår den kommande en och en halv timmen - han var både snygg, trevlig, rolig och lätt att förstå eftersom han inte använde lika superdupermegaartig japanska som resten av personalen, haha.
När jag sade att jag ville ha kort hår och släppte ut min hästsvans så tittade han dock på mig lite som om jag vore galen och frågade;
"Är du VERKLIGEN säker ?" och såg livrädd ut när han började klippa i mitt då rätt långa hår, haha.♥
Efter att klippningen var klar så fick jag följa med en stylist till shampo-avdelningen för att få håret tvättat, och hjälp, hade hon inte pratat non-stop med mig hade jag somnat på sekunden.
Efter det gick vi vidare till stylistavdelningen där jag fick axel-nacke-huvud massage, och sedan håret blåst till perfection, hur jag än rufsar och skakar och vrider och vänder på det så kommer jag nog inte kunna rubba den här frisyren tills jag tvättar håret.
Trots att jag kapat nästan 30 cm så kan jag tänka på massor med olika stilar jag vill pröva nununuuuu !
Men min budget tippar över på riktigt om jag köper massa hårprodukter ovanpå klippningen, så det får vänta. xD
När stylinggrejen var klar så kom killen som klippt mig tillbaka och frågade om det var någonting jag skulle vilja ändra på, och när jag sade nej så drog han ändå fram sin sax och friserade till ett par knappt existerande slingor han inte var nöjd med, och jag kunde inte annat än gapa över hur noggranna alla var.
Min frisyr bakifrån, tagen lite sådär proffsigt med min mobil, haha. ~
Bättre bild kommer när jag lyckats rubba den här stylingen ( imorgon ) och fixat till det så som jag själv vill ha det.

Alla var så otroligt rara och vänliga hela tiden, och när jag inte förstod något ord så frågade de runt i nästan hela personalkretsen tills de fick upp det på rostig engelska. ♥
En anna rolig grej var när de frågade hur gammal jag var.
När jag sade att jag var sexton så gick en av de manliga stylisterna som stått och pratat med mig och gömde sig, och de vägrade tro mig tills jag tog fram mitt skolkort, hahaha.
När jag skulle gå fick jag tre stycken rabattkort så att jag kunde bjuda dit en kompis, och de kunde få klippa sig för ca 200 SEK och få samma behandling som jag fick.
Själv betalade jag nästan exakt 300 sek för;
  • Supermega noggrann klippning
  • Shamponering
  • Massage
  • Styling
och den bästa service jag någonsin varit med om, med folk som JÄMT frågade om jag var bekväm etc etc.
Jag kommer aldrig kunna klippa mig i sverige igen, allt kommer kännas så omodernt, halvdant och dyrt.. D'oh !
Over and out ~

Kommentarer
Postat av: Margareta Ponten Börjeson

Vad fin du var! Och vilken service! Maggan-san

2010-08-29 @ 08:48:50
Postat av: c

.........du kan inte tänka dig att skänka mig lite rabatt..? fufufufu.

2010-08-29 @ 09:46:07
Postat av: Nana

Jag vill se bild framifrån D:

Plus. Jag kommer klipper mig hos dig. Billigt och bra, det gillar jag (yy)

2010-08-29 @ 10:34:24
Postat av: lindaklarin

Öhö öhö öhö, ''Jag kommer aldrig kunna klippa mig i sverige igen'', VAD FYLLER JAG FÖR FUNKTION I DITT LIV EGENTLIGEN ?! ;_____;

2010-08-29 @ 11:09:40
Postat av: Me-chan

Chan-chan du ser awesome ut i ditt hår <333 : DDDD

2010-08-29 @ 17:56:05
Postat av: Anonym

wow, snyggt pussen!

2010-08-30 @ 21:58:30
Postat av: Himawari

Nu vill jag också klippa mig i Japan!!! D':



Du är så sssccchnyyyggg sååå ~ <3<3

2010-08-31 @ 12:20:55
Postat av: cda

menade dom att du såg ung eller gammal ut? O_

2010-11-23 @ 21:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0