シナモン ロール。

Dagens titel;
Cinnamon rolls.

Som jag skrev i förra inlägget så var jag på bio för inte så länge sedan med min klasskompis Michiru.
Hayao Miyazakis nya film Arrietty ( Ari betyder myra på japanska, passande eftersom hon är någon version av Tummelisa/Lånarna. ) var det vi såg !
Jättemysig film, men som förväntat slår den varken Ponyo< /a> eller Totoro.

Michiru och jag vid filmpostret, jag tycker att alla ska se den när den kommer till Sverige !
Och idag .. Ja, som ni nog kan gissa på titeln, så bakades det !
Men det pluggades också..

Min värdmamma köpte det här bordet till mig så att jag skulle kunna sitta uppe i mitt rum och sy och plugga för att hon tyckte synd om mig för att jag alltid sitter på golvet, haha. ( Eller så var hon bara trött på symaskinens oväsen och små tygrester och suddigumskräp jag inte lyckas städa undan alla gånger .. )
Oavsett hennes anledning så blev jag och mina knän jätteglad, det var ju supersött av henne !

Här är det som bakades i alla fall !
Blev lite torra men .. Det åtgärdas vid nästa bakning. ~
Blev ju helt förskräckt när jag såg vad min värdfamilj kallar för kanelbulle, någon pryl som dryper av glasyr, socker och bara har spår av kanel i sig .. Hu !
Så nu har jag introducerat dem till både fullkornsbröd, kanelbullar och potatisskalare.
Lite random happenings fick ni där ja. ~
Over and out !

Kommentarer
Postat av: lindaklarin

asså, jag ÄLSKAR din mobil xD

2010-08-14 @ 13:31:05
Postat av: c

kommenterar

2010-08-14 @ 16:11:59
Postat av: Sara

åh, det var så mysigt när vi såg ponyo tillsammans precis när vi börjat på schillerska :D

2010-08-15 @ 01:35:56
URL: http://marshmallowfluffet.blogspot.com/
Postat av: Himawari

Prepare yourself... for THE post of DOOM.



JAG VILL OCKSÅ SE ARIETTY!!! HAHAHA, VAR LIGHTS RÖST FIIIIIN??? HIHIHI, TÄNK OM DEN NTE KOMMER TILL SVERIGE!??! O: DÅ BLIR JAG LEDSEN ;__________;

MEN PONYO ÄR JU BEEST <333 HIHIHIFUUU ~



DU HAR EN VÄL

2010-08-15 @ 12:25:27
Postat av: Himawari

VAFAN JAG VAR INTE KLAR JUUUU!!!! CPBLOGG DU HAR >':

2010-08-15 @ 12:25:58
Postat av: Himawari

nu tar jag hela från början igen...



Prepare yourself... for THE post of DOOM.



JAG VILL OCKSÅ SE ARIETTY!!! HAHAHA, VAR LIGHTS RÖST FIIIIIN??? HIHIHI, TÄNK OM DEN NTE KOMMER TILL SVERIGE!??! O: DÅ BLIR JAG LEDSEN ;________;

MEN PONYO ÄR JU BEEST <333 HIHIHIFUUU ~



DU HAR EN VÄLDIGT SÖT VÄRDMAMMA SOM KÖPER GREJER TILL DIG SÅ DIN COSPLAY KAN BLI ÄNNU MER AWESOME ÄN DEN REDAN ÄR!! OCH JAG VILL COSPLAYA NUUUU, MEN KOMMER INTE KUNNA KÖPA NÅGOT TYG FÖRRÄN PÅ LÖRDAG , IT MAKES ME SADFACE VERY MUCH.



DU ÄR DUKTIG SOM PLUGGAR PÅ SOMMARLOVET... DET MÅSTE JAG OCKSÅ GÖRA ;__; ANNARS KOMMER DET GÅ SÄMST NÄR VI BÖRJAR IGEN... OM EN OCH EN HALV VECKA! O: OMG JAG BÖRJAR SNART SKOLAN IGEN.. OCH DU MED. FAST DU VET INTE VILKET DATUM... HAHA . TÄNK OM DU MISSAR FÖRSTA SKOLDAGEN, HAHA. SKULLE INTE FÖRVÅNA MIG, DIN STACKARS LILLA HJÄRNA ÄR VÄL HELT FÖRVIRRAD I VÄRMEN ~ STACKARS PLUTT FÅGEL <3



FÅÅÅGEEEEEL, DU DÖDAR FÅÅGEEEELLLN!!!! DDDD':



JAG ÅT KANELBULLE IGÅR... PÅ JOBBET... DEN VAR GOD :3 OCH NU HAR JAG JOBBAT KLART FÖR I SOMMAR, YIPPIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! :'DDDDDDD OCH SNART SKA JAG SE ALEXANDER RYBAK, HÖHÖHÖHÖ. JAG UNDRAR OM JAG FÅR TRÄFFA HONOM EFTER PROGRAMMET... HOPPAS 8)



FIIIIIIIIIIIIIIIIINAAAA KANELBULLAR ~<3 MED FÄRGAT STRÖSSELSAK PÅ. NOM NOM. JAG KOMMER OCH ÄTERNÅGRA OM DET ÄR OKEJ<3 ... ELLER JAG KANSKE SKA VÄNTA TILLS NÄSTA GÅNG SÅ DE INTE ÄR SÅ TORRA...



BAKA KLADDKAKA TILL DOM FFS!!! OCH JAG KAN SKICKA LITE ÄLGBAJS DU KAN GE DOM OCKSÅ <3 BLIR DU KLAD DÅ?



OCH HUR GÅR DET MED DIETEN? HITTAT NÅGON IKEMEN KARESHI ÄNNU? HAHAA... FÖR DU KAN JU GLÖMMA DIN BRORSAS KOMPISAR, MOHAHAHAHAHAHAH THEY'RE ALL MINE!!! 8'DDDD AND THERE IS NOTHING YOU CAN DO ABOUT IT... MWAHAHAHAHAHAHAH EVUL ANIME LAUGHTER THAT ONLY i CAN DO AND NOT YOU



NÄÄ NU SKA JAG INTE VARA ELAK.. . . . or should I....

2010-08-15 @ 12:38:16
Postat av: Himawari

Hahah, min kommentar var ju typ längre än ditt inlägg x) happi naww?

2010-08-15 @ 12:39:00
Postat av: Anonym

vilken hemskt ful bild du har ovanför din säng

2010-08-16 @ 01:23:58
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Jag gillar din värdmamma.Farmor-san

2010-08-17 @ 10:14:19
Postat av: SAS

Tack för din blogg! Du är grym på att skriva!! Otroligt kul att följa ditt Japan-liv! Lika roligt varje gång det kommer ett inlägg! Du får göra något kul av skrivandet i framtiden! Du är så bra på det!

Enjoy life!

2010-08-19 @ 09:43:28
Postat av: Rain's fru

JAG HAR MOBILSMYCKET NU! Vilken timing, jag har önskat mobilsmycket aslänge kom jag på nu!!!

Kul att plugga? Jag saknar att plugga 8'D

Sötis<3

2010-08-19 @ 15:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0