キャンプ

dagens titel; Camp

 

Yupyup !

Nyhemkommen halvjapanes anropar sverige, nu kommer ett sådant där jäääättejobbigt lång inlägg som bara mina trognaste läsare kommer orka med, haha.

Har varit iväg på ett tredagarsläger som har innehållt skratt, sömnbrist, superkalori-rik mat, ( what else is to be expected .. ? ), tidiga mornar, kanotpaddling, drama – jag har ALDRIG varit på ett läger där det inte uppstår någon sorts bråk, gråt eller andra jobbigheter, det här bröt inte den trenden – planetarium modell år 1995, kramande, japanska, tyska, finska, ”en bubbelpoal”, cups of tea and biscuits, svenska, engelska, campfire, duett med Tussan, eldguden ( .. ? ) gamla och nya vänner och upplevelser och massor, massor, massor av förmaningar och prat, även det to be expected.

Första dagen anlände jag till lägret i bil tillsammans med min japanskalärare och Joonas, en finsk utbytesstudent som bor hos henne, eftersom de bor så nära, och det jag minns starkast från den dagen var hur vi kom fram mycket tidigare än alla andra, och jag var tvungen att sitta hukad direkt på asfalten, på fläcken där jag klivit ur bilen för jag mådde så sjukt illa av den slingerisnorkliga vägen vi åkte på, och sedan sov jag resten av tiden på en soffa i lobbyn på stället vi bodde på med en orolig Joonas som snurrade runt och muttrade ”vad ska jag göra ?!” för sig själv på japanska, haha, sötnosen.

Sedan kom alla andra, och jag och Tussan klistrade fast oss vid varandra som det kardborreband vi var nästan hela tiden de resterande en och en halv dagen.

På den kvällen gick vi till planetariumet, och det var jättefint, trots att det var så gammalt och historierna handlade om grekisk mytologi jag redan kunde.

Jag ser veeeerkligen fram emot att gå till det som finns i Chiba, där har de 3D och hela köret.

Argh, jag har bara några minuter till på mig att få till alla bilder så ni får vrida på huvudet om ni vill se den åt rätt håll. x'D

Nästa dag så var det massor av tråkiga orientations, men vi gjorde också små sketcher, och min grupp demonstrerade en komisk situation en koreansk utbytesstudent – Seyoung - varit med om.

Det finns speciella vagnar på tåget där bara flickor får åka för att de ska få vara säkra från peddos och andra läskigheter ( dock finns inte de i Chiba .. ) och stackars Seyoung som var sen till sitt tåg rusade fram och försökte tränga sig på som man alltid gör, men blev helt kallhjärtat utputtad av tjejerna, hoho. ~

 

Jag ser trött och glad ut, Oscar .. Gör något, Seyoung ser lagom road ut och Silia är söt.

Efter detta var det middag, sedan tände vi en campfire .. Eller .. Eldguden tände vår campfire.

En kille hade klätt upp sig i ett vitt lakan med en självlysande gloria på huvudet och kom åkandes på en vagn de hade haft veden på som den längsta killen med en hink-hjälm på huvudet drog, till ära av berättelsen som berättades i planetariumet, den killen är ett geni, haha.

Sedan hade jag och Tussan kämpat i gott två timmar med att hitta och öva in två låtar vi kunde;

I’m Yours och Jag är på väg från Björnbröder ( fast på engelska, men minns inte den titeln så well. ) som vi uppträdde med sittades på små stubbar vid elden. Är man viking så är man.

 


Albert, alias A-chan/ killen med en hink-hjälm x)

Efter detta gick vi och lekte med småfyrverkerier jag skrev om i förra inlägget igen.

 

Tussan ser Seyoung en mördande blick efter att han gett henne en lite halvretande kommentar angående en viss Taro-kun .. Hoho.

 

Men då hände lite grejer, jag fick reda på saker, och allt fint och bra och roligt jag varit med om under dagen bara rasade samman.

Det var ingen trevlig upplevelse, det förstörde hela den kvällen och flera timmar in på nästa morgon för mig och Tussan som led med mig den stackarn.

Men det som gjorde mig glad igen var när vi skrev sådana där lappar till varandra där alla ska skriva en liten fin hälsning om alla, och i mitten klistrade ledarna en bild med oss alla i vårat mest skabbiga tillstånd, när vi precis kommit upp från kanotpaddling i grönt kanalvatten och var helt genomdränkta efter både skvättlekar med paddlarna och .. Ja, vispiga folk i framsätet. Gissa vem som satt bak och blev mest blöt ?

Jaaag.

Så jag var ju också den som såg fräschast ut på bilden, haha.

 

Angående ”en bubbelpoal” så är det ett litet internskämt, för de finska utbytarna är så sjukt SÖTA när de ska prata svenska de lärt sig i skolan, och när de säger ”en bubbelpoal” .. Ja, man dör av skratt och blir lite sådär varm i hjärtat.

Sedan i bilen så försökte även Seyoung uttala det, och av någon mystisk anledning nailade han den norrländska Piteå-dialekten rätt fint efter ett par ”Bobbelpoaarrrl”.

Undrar hur det gick till, haha.

Men när jag skulle uttala koreanska .. Oj oj, det ska vi inte prata om.

 

 

Isa, Paloma och Tussan, tre tröttingar innan vi skulle åka hem, haha.

 

Men allt som allt så var det ett bra läger, det var mysigt och kul att träffa alla igen och att kunna prata lite livesvenska/engelska.

Fick ju mig en smäll, men det var väl mitt eget fel för att jag var så naiv, så jag lärde väl mig något annat där också.

Angående den bättrade uppdateringen jag lovade er så får vi nog se hur det blir med dem ..

Det är nog risk för att det blir längre och färre inlägg åt gången, så min blogg blir nog en sådan där tråkig blogg man aldrig orkar läsa för att det är så mycket på en gång, haha, men jag har bara internet 2-3 gånger i vecka from nu så det är inget att göra åt det.

 

 

Jag och Tussan målade Cassiopeia på våra armar som peppmetod när vi var lite down innan vi skulle sova.

( Cassiopeia är namnet på en stoooooor fanclub till vår favorit musikgrupp, de har många fina ordspråk och man blir så peppad och glad av att läsa/prata om det så vi körde på det, haha. )

 

Ta hand om er sötnosar !

Over and out ~


Kommentarer
Postat av: Margareta Pontén Börjeson

Tänk vad du får vara med om .Bra att du kan tänka positivt. Farmor-san.

2010-08-23 @ 10:14:28
Postat av: C

ERKÄNN ALLT ÄR MITT FEL? D:

2010-08-23 @ 14:05:13
Postat av: womeo

Jag lyckades läsa allt! 8D



Jag är stolt överej Kawaii-chan :3 Du har paddlat kanot och blivit blöt. Jag skulle tröttna xD Men ja. Fint målat på armarna btw O.o <3

2010-08-23 @ 17:34:45
Postat av: lindaklarin

On our way, Olivia, On our way heter Björnbröderlåten xD



Olivias värld rasar samman UTAN LINDA ?! ;_;



HAHAAHHA ''Hi! I'm Seyoung! Good Luck!'' AHHAHA FY FAN VAD BÄST xD

2010-08-23 @ 18:23:30
Postat av: Sara

hahah finnar som snackar svenska är kärlek xD



hoppas det ordnar sig med det andra<3

2010-08-24 @ 21:20:07
URL: http://marshmallowfluffet.blogspot.com/
Postat av: Himawari

Hahaha awww, stackars Seyoung! x'DD och du borde ha filmat honom när han säger bobbelpoaaarrl x)



Ganbare Oribia-chaaaan ~ <3

2010-08-27 @ 08:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0