Welcome to my life ~

Okej, bered er på BILDSPAM !
Igår var jag och shoppade med Okaasan och Na-chan(min värdmamma och värdsyster) för att köpa gympaskor till skolan. ~
Jag fick tag i ett par svarta jättesköna och en rosa tröja som var på rea, yaaay ~
Här är en liten titt på hur jag kommer att bo det följande året;
Välkommen iiiin ~
( lägg märke till att man drar dörren åt SIDAN<3)
Tantaaaaah, tatamimattor ! ~
Min säng, i ihopvikt form, jag orkade inte bädda upp hela fuutonen bara för en bild, fufu ~
Halva min garderob ~
Andra halvan, plus husets mini-budda-tempel-sak, som råkar vara i mitt rum x'D
Lite disturbing eftersom jag inte följer den religionen någonstans, men ändå rätt coolt får jag ju säga ~
En vanlig middag, här saknas dock grytan, dagens måltid var Nabe, OMNOMNOM !!
Purin, haha, Na-chan mobbade mig för att jag ville äta det istället för glass, men seriöst, Japansk glass är skum. D:
Familjens underbara hund;
Miru-chan ( Milky )
Här är två bilder från lägret i Tokyo jag var på innan jag åkte till min värdfamilj;
Så här gör man när man tappar bort sin middagsticket;
Man går till lägrets konvini ( en miniaffär som har ALLT mellan himmel och jord inklämd på en liten yta ) och köper e risboll och en bön-kaka, sätter sig utomhus och tar stalkerfoton på en snygg kille och kollar på solnedgången över den delen av Tokyo som syns utanför Orisens (lägret) murar ~
Utanför konvinin ~
Nu ska jag till skolan och prata med lärare och beställa min skoluniform .. Yay, hoppas att jag inte råkar förolämpa någon med min knackliga japanska D:
Wish me luck !
Over and out <33

Kommentarer
Postat av: Aurora

Du äär i JAPAN.

JAAAPAN!

Älskar dig

2010-03-23 @ 06:47:29
URL: http://auroral.blogg.se/
Postat av: Susanna

Sååå kul att läsa om dina äventyr, Aurora skickade länken. Döhäftigt att du faktiskt kan ta dig fram på din japanska, det är mer än vad man kan säga om de flesta andras språkkunskaper :)

Speciellt spännande med alla kulturkrockar du måste uppleva, du får skriva och berätta om dem, jag är så nyfiken!!

Kram Suss

2010-03-23 @ 11:57:56
Postat av: Evve

Åh, gu va mysigt det låter :3

& va fin du är i håret också! :D <3

2010-03-23 @ 13:36:00
URL: http://niemals.blogg.se/
Postat av: BrrakuStar~~

8D

mju mju väldigt fint du har det hoppas allt flyter på bra 8D

2010-03-23 @ 13:38:12
Postat av: tomas wife.

ÅSUUUUUUUUUMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! UPPTADERA OFTA!!!



We miss you very much <3

2010-03-23 @ 16:39:00
Postat av: ouiii

awww det låter awwwwsome!!

oh my goooosh du har kakorna<3333333333333

saknar diig <33

2010-03-23 @ 17:08:30
Postat av: Linni

GOOOOOD VAD SÖT DU ÄR ! glömt hur du ser ut



Jag vill OXÅ TwwT

Jag SKA till Japan om jag så ska rida dit på Mathias ! ö___Ô

2010-03-23 @ 17:16:52
Postat av: C

Åh, ser så himla mysigt ut! Din familj verkar bra! Berätta allt hur det gick med skolan och så sen! Saknar dig massvis, fast känns som om du är kvar här eftersom jag redigerar massa bilder med dig hela tiden hahaha xD



Kram <3



2010-03-23 @ 20:17:41
Postat av: Anna Pontén

Hej min lille puss! Verkar ju som du hamnat toppenbra! Härligt! Njut på! Kram! -a

2010-03-23 @ 21:08:37
Postat av: Max ^__^

Omg that is so awesome! -

2010-03-24 @ 22:17:44
Postat av: Nana

Gaaaaaah deras hund liknar Korall!(Minns du Korall? ;D)

Och du är så sööööt, mer bildspam quvinna!<33

2010-03-25 @ 09:14:11
Postat av: Himawari

GE MIG MER BILDER :D gärna av snygga japaner :3 x'DD (eller du kanske inte har sett några än?!?!?! omg!) och jag vill gärna se bild på din familj om du vågar ploppa upp några bilder på dem här ^^ ... eller då kanske de blir arga och skickar hem dig o: x')



<3

2010-03-25 @ 20:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0